Хятадад ийм хөгтэй явдал гаргадаг байлаа

2008-05-15 02:48:49
***
Хятад багш нэгэн үгийг утгыг нь тайлбарлаж байв.
-За жишээлбэл нэгэн ээж мааааааааааааааш олон хүүхэдтэй.. 3 байг.. гэтэл гадаад хүүхдүүд
-Пээ тийм цөөхөн үү ?
***

Казак найз маань хэлнэ
-Чингэс хаан бол казак хүн шдээ ... Би их ч олон удаа уурлаж юу хэлэхээ мэдэхгүй байв. Гэтэл нэгэн өдөр би:
-Чингэс хаан нээрээ казак хүн юм байналээ шүү.. Казак найз маань баярлан авч:
-Тийшдээ хүн хэлээд байхад
- Ааа... Чингэс хаан казак .. Казак бол Монголынх..
***
Хятад наймаачин бид 2 ярилцана. Би танай Монголын олон зүйлийг хийж өгдөг шдээ... Жишээлбэл гээд Модэрн Номадс ийн фодволка гаргаж үзүүлэв.. Үүнийг би хийсэн юм. Энд юу гэж бичсэн байна. Тэнд бичихдээ "Mongolian says : People eat meat, animal eat grass" би орчуулна:
-Монгол хүн хэлэхдээ хүн мах иддэг амьтан ногоо иддэг....
Миний хэлэхийг сонирхож байсан хужаа нар дуугай болцгоов...
***
Гадаад оюутанууд зугаалгаар явахаар болов. Багшид хүүхдүүд гомдоллоно...
- Хоол хүнс нь тохирдоггүй юм аа... Баахан чанасан загас өгөөд байдаг шдээ...
-Энэ асуудлаар би Ү багшид хэлье.. Харин Виетнамчууд зүгээр юм байгаа биздээ.. Юу ч хамаагүй идчихдэг юм чинь...
***
Хятад залуу надаад хэлнэ..
-Чи монголд амьдрах сайхан уу Хятадад амьдрах сайхан уу?
-Монголд амьдрах сайхан
-Яагаад
-Миний эх орон учраас
-Яагаад
-Юу гэсэн үгийн вэ? Чи хятадад амьдрах сайхан юм уу Америкд амьдрах сайхан юмуу? Америк мэдээж сайхан амьдралтай юм чинь чи тэнд гэж хэлэх үү?
-Үгүй л дээ.... Гэхдээ чи бодолдоо энд сайхан байгааздээ... Монгол чинь ядуу улс шүүдээ...
-Үгүй ээ Миний бодлоор энд илүү ядуу байна.    Хужаа залуу тээнэгэлзэж зогсов. Монгол найзтай хужаа залуу хажуугаас
-Чи яасан сонин юм ярьдаг юм бэ? Эдний орон баян шдээ.. Чи 200 малтай айлыг ядуу гэж хэлэх үү?
***
Манай нэгэн оюутны жорлон нь бөглөрчээ.  Тэр болгон миний жорлон бөглөрчихлөө Засаад өгөөч гэж хэлж чадахгүй учир үйлчлэгчид хандан
-Энэ эвдэрчихлээ
-Яаж? за энгээд тайлбарлаж гарчээ... Манай Монгол соёлтой царай гаргаж жаахан 00 ын цаас авч жорлон рүү хийгээд ус аа татав. Ус нь доошоо гоожиж байгаа боловч цаасыг татахгүй байлаа... Үйлчлэгч бүсгүй гайхаж орхив.. Ойлгохгүй байгаа болохоор арай томхон цаас урж дахин үзүүлэв. Дахиад ойлгохгүйгээр барахгүй цаас яагаад хийх ёстойг гайхав... Тэгэхээр нь
-Энэ цааснаас арай том хүнд зүйл байвал яах вэ гэж асуув.  Үйлчлэгч:
-Тийм юм хийж яах гээд байгаа юм бэ? Энд  хүнд хатуу зүйл хийж болохгүй ээ..
Ойлгуулах гэж байхан ноцолдсон гэж байгаам. Тэгээд эцэст нь :
-Тэгвэл энд чинь бид баавал яах юм бэ?  Үйлчлэгч огло харайж:
- Ааан одоо ойлголоо.. Засаж өгөлгүй яах вэ?
***
Нөгөө Чингэс хаанахыг маргалддаг нөхөр бид 2 сайн найзууд .. Анх ингэж танилцаж билээ.. Тэр нүүрээрээ дүүрэн сахалтай хөгшин царайтай хүн байсым..
i-Have u got a child ?he: Nooooooooooooooooooooo!!! 
i: Are you married?he: noooooooooo
i: How old r u ?
he said: 19
i: Nooooooooooooooooooo
***
Автобусанд би явж байлаа.. Тэгэээд гадаад хүн шиг аяглаж хажууд сууж байсан эмээгээс ханз асууж далжигнав.
-Эмээ энэ ямар ханз бэ?
-Ке гэдэг ханздаа.. Хүүе яанаа энэ дээд сургуулийн оюутан ханзаа мэдэхгүй юм байна шдээ .. Хи хи..
***
Үсээ улаанаар будуулсанаас болоод би үсээ хусууллаа. Тэгээд Бээжинд ирээд кардныхаа дугаарыг мартчихжээ.. Банкандээр очоод яах уу ийхүү гээд л баахан асуулаа.. Тэг энгэ гээд л нэг авгай зааварчлаад байв. За ашгүй нэг юм болж би пасспордоо өгөв. Авгай:
-Энэ юу вэ? Пөөх чи чинь гадаад хүн байсан юм уу? Ерөөсөө мэдсэнгүй шдээ.. Би:
-Хэхэ
-Пэээээээээээх чи чинь эмэгтэй хүн байсан юм уу?
***
Хөгжим өө эцэсдээр нь тавиад өг гээд л монголд урай энэ тэр байдаг шүү дээ.. Хөгжим өө угаасаа эцэс дээр нь тавиад сууж байлаа..Гэтэл хөгжим чангалсан байна гээд Виетнамууд  үйлчлэгчид гомдол гаргажээ.. Би ч эсэргүүцээд хөгжимийг энгэж сонсдог юм ухааны юм яриж гарав. Гэтэл виетнам:
-Чиний чих жаахан асуудалтай юм уу?
***
Бага үндэстэн гэдэг үгийг багш тайлбарлаж байв.  Үүнийг нь Монгол сайн ойлгож байв. Хичээлдээ идэвхтэй Казак ойлгох гэж багшийг зовоож эхлэв. Нэлээн аргаа барсан хэрэг үүсэв.  Сүүлдээ Виетнам Монгол Хятад 3 ойлгуулах гэж ятгаж эхлэв... Гэнэт манай монголоос нэг нь ингэдийн байна.
-Эднүүс чинь өөрсдөө бага ястан шүүдээ..
***
үргэлжлэл бий.....


Банжигын блогыг дахин шинэчлэв.

Comments

  1. хэхэ...гоё пост баина...дурсамжтай сайхан байга баихдаа...congrats 4 reclaiming ur old blog...

    ReplyDelete
    Replies
    1. хуучин блогоо сэргээчээд бөөн баяр..
      сонин юм жигтэй юм ... дөрвөн жилийн өмнө бичиж байсан өчнөөн олон бичлэгүүд гайхалтай яа гайхамшигтайяа::
      миний үр хүүхдүүд хэзээ нэгэн цагт миний блогыг уншвал бас гоё байх гэж бодоод л би энийг бичдэг дээ..

      Delete
  2. Kazakuud yagaad tegdiin, zaluu ue ni bas Chingis haan manaih geed itgetsen ene ter. Yas yuman deeree kazakh gedeg undesten tolovshin togtson tuhai yarival hamaagui 'zaluu' undesten... yuun Chingis haanii ued suraggui baisan garuud biz dee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. чингис энэтэр нэр мэртэй л байдын билээ ..
      яагаад тэгдэгийг нь мэдэхгүй .. би ямар түүхээ аймарр мэдэх биш ..
      харин дарж авч байгаам даа хахахах

      Delete

Post a Comment

сэтгэгдэл үлдээсэнд баярлалаа